Det luktar bränt, eller så är det apelsin

Jag trodde aldrig att jag skulle bli mer förvånad än vad jag blev när vi gick ner för mellanlandning i Abu Dhabi. Vi landade klockan 00.30 och jag trodde att det skulle vara folktomt på flygplatsen, men icke. Vi möttes av ett myller utan dess like. Arabisk musik strömmade ur högtalarna och röken låg tät. Jag måste erkänna att jag var ganska nervös när vi gick igenom metalldetektorerna för att få kliva på planet igen. Hur som helst så gick allt bra och vi landade i Bangkok något försenade.

Det är väldigt svårt att beskriva det vi upplevt på drygt två dygn i Bangkok. Det har varit långa dagar och nu är vi allt lite trötta.

Någon vidare Thaimat har det inte heller blivit. Tror nog att jag blivit lite avskrämd efter alla småstånd längs gatorn innehållandes allt möjligt som det absolut inte går att identifiera. Det värsta är när det luktar tillagad fisk, vilket är otroligt vanligt.

Jag har även prutat för första gången i mitt liv. Jag tror att jag var otroligt dålig på det. Jag prutade 40 bath totalt, vilket är ca 8 kronor 🙂 Men då ska tilläggas att jag betalade 260 bath (ca 50 kronor) för en bikini, vilket känns helt överkommligt i våra mått mätt.

Jag hör av mig snart igen för det finns gott om Internet-caféer.

Puss & kram Carro

Leave a Reply

