Good morning Bangkok!

Vi är äntligen framme! Det tog 24h från dörr till dörr! Men efter 48 timmar i Bangkok kan jag bara säga att det var det verkligen värt utan tvekan! Thailand är helt klart över förväntan. Folket är helt underbart. Jag har inte stött på något liknande. Efter vad jag kan förstå eller vad jag tror så beror mycket på buddismen som religion. Tanken att allt du gör och hur du beter dig mot andra påverkar dig i ditt nästa liv. Tron på reinkarnation är nog avgörande varför en thailändare bemöter en så mycket mer godhjärtat och med respekt jämfört med vad man är van vid. Att jag inte känner mig rädd utan rent av trygg när jag är ute o dräller mitt i natten i en stad med ca 12 miljoner invånare säger en hel del.

Vi har lagt upp 40 foton från Bangkok. Det är svårt att få en känsla av hur det är genom bilder. Bilderna som vi lagt upp kan också liknas vid typiska turistbilder. För att kompensera detta så kommer nästa podcast att visa helt andra intryck ifrån bangkok. Även där är det svårt att förmedla värmen (varmt o fuktigt), lukten (mat o avgaser), omni-ljudet (trafik, människor) som är i Bangkok, men det blir iaf mer stadsbilder i rörelse med liv.

Soluppgången på bilden nedanför tog jag ifrån vårat hotellrum i Bangkok. Ett riktigt sjysst hotell!

Leave a Reply

